To top
28 mart.

10 motive pentru care ar trebui vizitat Israelul – part II

Israel, Akko, travel, trip

Pentru ca se afla in apropiere, a doua zi dimineata am facut o scurta croaziera pe Marea Galileei, renumita din scena biblica in care Iisus mergea pe apa. Pe barca respectiva eram doar noi si un grup de chinezi, iar gazdele ne-au surprins cu un moment frumos au ridicat drapelurile tarilor noastre si au pus in difuzoare imnul fiecarei tari. Apoi ne-au invatat pe toti sa dansam o hora traditionala evreeasca.

Israel, Sea of Galilee, travel

Dupa croaziera, am plecat in Capernaum, orasul in care Iisus a infaptuit trei minuni, unde am vizitat ruinele fostei sinagogi si si casa Sfantului Petru. Ne-am continuat calatoria in Nazaret unde am vizitat biserica ce adaposteste izvorul unde si-a facut aparitia Arhanghelul in fata Fecioarei Maria si apoi biserica ce adaposteste casa unde a avut loc Buna Vestire.

Israel, Capernaum, travel

La finalul unei zile lungi, dar plina de experiente memorabile, seara ne-am indreptat catre Haifa unde ne-am cazat la vila Carmel Boutique. Acolo am mers la un restaurant local unde am avut ocazia sa asistam la o logodna traditionala si sa observam ritualurile: sosirea mirelui, cunoasterea celor doua familii, impodobitul miresei cu foarte multe bijuterii, binecuvantarea din partea preotului, dar si muzica specifica pentru astfel de ocazii.

Urmatoarea zi am vizitat unul din locurile care m-au incantat foarte tare, gradinile Bahai, care sunt considerate a 8-a minune a lumii și fac parte din patrimoniul UNESCO. Cei care au construit aceste gradini apartin religiei Bahai si obisnuiesc sa construiasca parcuri si gradini in locul bisericilor sau lacasurilor de cult. Obicei care mi s-a parut extrem de interesant si cu care rezonez.

Israel, Bahai Gardens, Travel

Gradinile Bahai mi-au placut la fel de mult ca orasul-port Akko sau Acra, si acesta considerat patrimoniu UNESCO, fiind un mix incredibil de stiluri arhitecturale.

Israel, Akko, Acre, Travel

Photo taken by Itamar Grinberg for the Israeli Ministry of Tourism

In cele din urma, am plecat spre Tel Aviv unde am stat 2 zile. Ne-am cazat la Herods Hotel, situat pe promenada superba a orasului. Dup ace am luat cina intr-un restaurant traditional, unde am mancat un peste sensational, am iesit in oras sa descoperim viata de noapte. Nu ma asteptam sa gasim atat de multe cluburi, atata distractie si atat de multi tineri. Orasul are un vibe senzational. Tel Aviv este un oras foarte cosmopolit, iar oamenii chiar stiu sa se distreze, ceea ce mi s-a parut foarte tare pentru ca nu ma asteptam la asta!

Am terminat frumoasa excursie in Israel, cu un tur al orasului Tel Aviv. Aici am fost la o piata locala unde puteai sa gusti din toate preparatele gatite pe loc. Eu bineinteles ca am fost impresionanta de cantitatile enorme si variate de fructe, dar si de standurile cu zarzavaturi, pentru ca imi fac foarte multe sucuri verzi, iar printre aceste standuri mi s-au parut ca sunt in paradis.

Am facut apoi un tur al designerilor locali si surprinzator am vazut cativa designerii oarte interesanti. Designeri clasici care foloseau preponderant casmirul in piesele vestimentare, la preturi pe masura materialului fin folosit, dar si tineri designeri, avangardisti cu piese din argint, lemn, influente minimaliste care mi-au placut mult si m-au inspirat. Nu ma asteptam sa fie asa open-mind pe acest gen de fashion.

Israel, TelAviv, Travel, Trip

Am incercat sa comprim pe cat de mult posibil experienta mea in Israel. Mi-ar trebui pagini intregi pentru a povesti in detaliu ce clipe frumoase am petrecut acolo. Tara este cu adevarat senzationala si merita descoperita in fiecare colt al sau. Israel nu inseamna numai pelerinaj la locurile sfinte. Este o tara moderna, plina de frumuseti natural uimitoare, locuri superbe numai bune pentru pictorial fashion, cu un vibe foarte bun, cu multa arta stradala, multi designeri avangardisti, cu o viata de noapte foarte buna.

Merita sa ajungi acolo atat ca si vacanta de 1-2 saptamani, cat si ca city break. EL Al are de multe ori oferte special in acest sens.

Si ca sa rezum tot ce v-am povestit in aceste 2 posturi vreau doar sa enumar 10 motive , pentru care m-as intoarce in Israel

1.Locuri de poveste. Am vizitat în sfarsit orase legendare, cu o istorie si cultura bogata.

2. Mancarea. Sincer am crezut ca sunt intr-un trip culinar: de la peste, pana la legume organice si chiar dulciuri. Trebuie sa recunosc ca am exagerat putin cu zaharul.

3. Condimente si seminte. Este una dintre putinele tari din care m-am intors cu 7 feluri diferite de condimente, inclusiv ghimbir macinat

4. Plaja. Pe langa Tel Aviv care are o plaja si faleza superba, m-au incantat toate statiunile terapeutice, dar si Marea Rosie pe care nu am apucat sa o vizitez. (cu siguranta data viitoare va fi prima pe lista mea)

5. Marea Moarta. Pe langa peisajul unic cu plaje stancoase, am profitat. valoarea terapeutica a apei sarate.

6. Produsele de beauty. Mi-a placut mult Ahava, dar si multe alte branduri pe baza de namol si saruri minerale extrase chiar din Marea Moarta.

7. Peisaje. In fiecare oras in care am fost , m-am bucurat de peisaje extraordinare; atat panorame, cat si frumuseti ale naturii.

8. Viata de noapte. Am reusit sa vizitez in jur de 6 cluburi in cateva ore si am ajuns la concluzia ca oamenii astia chiar stiu sa se distreze

9. Fashion. Am descoperit designeri cu traditie, dar si tineri designeri avangardisti. Din pacate, am avut doar cateva ore la dispozitie pentru a-i descoperi. Data viitoare sper sa am mai mult timpsau chiar sa ajung la urmatorul FW.

10. Starea de bine. Stiu ca am repetat de cateva ori, dar aceasta tara mi-a dat un vibe pozitiv si stare de liniste, in ciuda a tot ce se spune despre ea.

Asta nu este doar parerea mea, ci a multor cititori care mi-au recomandat cu drag sa vizitez Israelul, dar si a prietenilor care au mai fost si isi doresc sa se intoarca curand.

Dar este o vorba in engleza: Don’t listen to what they say, go see. ?

Calatorii surprinzatoare si astept impresii.